نقش وکیل ملکی و وکالت نامه در معاملات ملکی

معامله خرید و فروش ملک همراه وکیل متخصص دعاوی ملکی و وکالتنامه هر شخص حقیقی می تواند برای قرارداد خود بهترین وکیل دعاوی ملکی انتخاب نماید، توصیه کلی ما این است که تا جای ممکن با وکیل دعاوی ملکی مالک معامله انجام ندهید و سعی کنید با شخص مالک قرارداد را امضا کنید؛ با این حال اگر به هر دلیلی مجبور شدید، با وکیل فروشنده قرارداد امضا کنید، چند نکته را رعایت کنید:
وکالتنامه باید توسط دفتر های اسناد رسمی معتبر و یا سفارت خانه ها ثبت شده و مهمور به مهر برجسته باشد. وکالتنامه ای که توسط خود شخص نوشته شده باشد، فاقد اعتبار است. برای درک بیشتر، شخصی در یک صفحه با دست خط خود بنویسد، فلانی وکیل متخصص امور ملکی من است و حق فروش ملک من را دارد، این برگه قابل استناد نیست و نمی توان آن را به عنوان وکالتنامه تلقی نمود.

وکیل متخصص امور ملکی کیست؟

وکیل متخصص امور ملکی وکیلی است که در دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به اموال غیر منقول تخصص دارد، حرفه وکالت مستلزم دانش، تجربه و تخصص است، علی الخصوص در پرونده ها و موضوعات ملکی که گاهی پیچیدگی هایی وجود دارد که وکیل ملکی با تجربه می تواند کمک کند.
وکیل متخصص دعاوی ملکی به تمامی قوانین و آیین نامه های ثبت اشراف داشته و بنا به تجربه ای که دارد، تمامی جوانب پرونده را سنجیده و پس از آن اقدام به دفاع از موکل می نماید. نقش بهترین وکیل متخصص امور ملکی در انواع معاملات ملکی فراتر از خرید و فروش متعارف ملک، که به موجب آن صاحب خانه، خانه اش را به خریدار می فروشد، انواع مختلفی از معاملات املاک و مستغلات وجود دارد. خریداران و فروشندگان انواع معاملات را ترتیب می دهند، تا اطمینان حاصل شود که انتقال مالکیت صورت می گیرد، حتی بوسیله دریافت وام از بانک مسکن معمولی یا دیگر بانک ها و در این میان وکیل متخصص امور ملکی در تهران می تواند نقشی تعیین کننده و راهگشا برای فروشندگان و خریداران ایفا نماید. با تأمین مالی صاحب ملک، خریدار یک وام مسکن را به عنوان بخشی از ثمن معامله در اختیار فروشنده می گذارد که پس از مدت زمان مشخصی در اختیار مالک ملک قرار می گیرد. مبلغ تامین مالی توسط بانک می تواند کل قیمت خرید ملک یا درصد کوچکی از آن باشد. از آنجا که فروشنده باید قبل از فروش اموال خود، وام خود را پرداخت کند، فروشندگان با وام های پرداخت شده به طور کامل، هدف اصلی برای این نوع معامله املاک و مستغلات هستند.

 

وکیل متخصص امور ملکی

نقش وکیل ملکی چیست؟

با توجه به پیچیدگی دعاوی اموال غیر منقول و حساسیت بالا این گونه دعاوی (با توجه به قیمت فزاینده املاک) و مشابهت هایی که با هم و بعضا با دعاوی کیفری پیدا خواهند کرد و لزوم پیگیری تخصصی این دعاوی به دلیل بی تجربه بودن موکل، ارجح است، طرح و دفاع از اینگونه دعاوی به وکیل متخصص دعاوی ملکی مجرب سپرده شود. زیرا فقط یک وکیل متخصص دعاوی ملکی میداند که چه زمانی میتواند دعاوی تصرف عدوانی حقوقی  مطرح کند یا اینکه در چه دعاوی می تواند الزام به تنظیم بخواهد.

وکیل متخصص امور ملکی چه خصوصیاتی دارد؟

۱. یکی از معیار های تشخیص یک وکیل ملکی خوب و مجرب، میزان تجربه وی است.
علیرغم آن که تمام وکلای دادگستری امکان بررسی و قبول وکالت در تمامی پرونده های ثبتی، کیفری، حقوقی، ملکی و خانواده و غیره را دارند، اما تجربه یک وکیل متخصص دعاوی ملکی به عنوان بهترین وکیل دعاوی ملکی پایه یک خبره در زمینه امور مرتبط با املاک و اراضی باعث می شود تا وی بتواند با درصد موفقیت بالاتری در تمامی دعاوی ملکی نظیر تقسیم و افراز ملک مشاع، خلع ید، قلع بنا ، الزام به تنظیم سند رسمی ، ابطال سند، تعدیل و افزایش اجاره بها و غیره قبول وکالت نماید.

۲. از دیگر معیار های مهم یک بهترین وکیل دعاوی ملکی مجرب دانش حقوقی و تسلط علمی وی در زمینه های مختلف حقوقی، کیفری و ثبتی امور املاک، اراضی و مستغلات است و باید ضمن آشنایی با قوانین و مقررات مربوطه، با آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور، آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری، نظریات مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه، نظریات اساتید برجسته علم حقوق و دکترین و همچنین رویه مرسوم محاکم و دادگاه های کشور نیز آشنایی کافی داشته باشد.

وظایف بهترین وکیل ملکی

بهترین وکیل ملکی چه کاری می تواند برای شما انجام دهد. برای ساخت و ساز، استفاده از زمین و یا خرید خانه، وکیل ملکی می تواند از جانب شما برای عقد قرارداد، مذاکره کند و از حقوق شما به عنوان صاحب ملک محافظت کند. وکلای املاک و مستغلات می توانند تقریبا در هر وضعیتی که مربوط به املاک تجاری یا مسکونی باشد، به شما کمک کنند. این وکلا می توانند به شما در روند خرید، فروش یا اجاره دادن یک ملک کمک کنند. آنها همچنین می توانند به شما در معامله سلب حق اقامه دعوی، تأمین مالی، معاملات اسناد، مسائل مربوط به محیط زیست و یا مذاکره در مورد شرایط معامله کمک کنند.

 

نقش وکیل ملکی

مزایای استخدام وکیل ملکی

حتی اگر شما ملزم به استخدام وکیل متخصص امور ملکی نباشید، مزایای استخدام یک وکیل این است که شما می توانید درباره باز بینی قرارداد ها و یا اسناد دیگر و به منظور حافظت از آنها مطمئن باشید.

در اینجا یک خلاصه ای از خدمات یک وکیل املاک و مستغلات را تشریح می کنیم:

• شرایط قانونی قرارداد خرید یا فروش را به شما توضیح می دهد، از جمله نحوه تسلیم شدن در مقابل شرایط طرف مقابل به صورتی که کمترین ضرر متوجه شما شود و یا تسلط بر اموال.
• هر گونه نقص عنوان را برای شما شرح می دهد و چگونگی رفع نقص آن را نیز به شما نشان خواهد داد.
• ارزیابی هر گونه معاهدات، منافع، خدمات و سایر وظایف در مورد ثبت اموال.
• تمام اسناد لازم برای خانه شما را فراهم می کند.
• شرایط وام مسکن را توضیح می دهد و با وام دهنده مذاکره می کند تا در صورت لزوم آنها را تغییر دهد.
• محاسبه بدهی مالیاتی مربوط به خرید یا فروش املاک و مستغلات.

جهت مشاوره و پرسش هر گونه سوال در زمینه وکیل متخصص امور ملکی با مشاورین و وکلای ما تماس حاصل فرمایید.

وکالت نامه چیست؟

وکالت از لحاظ ماهیتی، عقدی جایز است و با فوت یا جنون طرفین، اعتبار ندارد. حتی اگر چند بار منتقل شده باشد. بنابر این قبل از انجام معامله باید به دفتر خانه ای که وکالت نامه را صادر کرده، مراجعه کرده یا تماس بگیرید و از اصالت وکالتنامه مطمئن شوید. ممکن است، وکیل عزل شده، انصراف داده و یا موکل فوت کرده باشد که در این شرایط وکالتنامه فاقد اعتبار است. همچنین می توانید صحت و اعتبار وکالتنامه هایی که در کنسولگری های ایران در خارج از کشور تنظیم شده است را از طریق وزارت خارجه بررسی کنید.

شرایط قانونی برای وکیل

همان گونه که خود شخص نباید ممنوع المعامله باشد و بلوغ عقلی داشته باشد، این مسئله در رابطه با بهترین وکیل متخصص امور ملکی نیز صدق می کند، وکیل باید دارای بلوغ عقلی باشد. بلعکس اگر خود شخص ورشكسته و يا ممنوع المعامله باشد، اعمال حقوقی وكيل هم بي اعتبار است. مگر آن كه وكيل هيچ نوع ممنوعيتي نداشته باشد.
وکیلی که برای فروش ملک اقدام میکند، باید دارای وکالتنامه معتبر بوده و در وکالتنامه مشخصات ملکی که قرار است، فروخته شود، درج شده باشد. اگر در وکالتنامه موضوع و مشخصات ملک مورد نظر ذکر نشده باشد. بنابر این لازم است، در متن وکالتنامه قید شود که بهترین وکیل دعاوی ملکی حق فروش کلیه املاک موکل خود را دارد. از انجام معامله بواسطه وکالتنامه های کلی که مربوط به اموال منقول وغیرمنقول موکل باشد و یا اینکه موکلین افراد متعددی مانند وراثتی و شراکتی باشند، خودداری گردد.

مواردی که در متن وکالتنامه می بایست به آن توجه کرد:

در متن وکالتنامه می بایست به موضوع حدود اختیارات وکیل متخصص امور ملکی مشخص باشد، برای درک بیشتر، ممکن است، شخصی از جانب کسی وکالت داشته باشد و این وکالت فقط برای انجام امور اداری آن ملک داده شده باشد. در متن وکالتنامه می بایست علاوه بر حق فروش، حق اخذ و مطالبه وجه و ثمن معامله را نیز داشته باشد، در صورتی که در متن وکالت نامه حق اخذ ثمن قید نشود و تنها حق فروش قید شده باشد، درصورت پرداخت وجه به وکیل متخصص دعاوی ملکی، تعهد خریدار مبنی بر پرداخت وجه به مالک بر عهده خریدار باقی خواهد ماند. به این معنی که وکیل می تواند در رابطه با فروش ملک تصمیم گیری و اقدام نماید. ولی مبلغ حاصل از فروش ملک می بایست، بدست خود موکل برسد.

موارد حقوقی در رابطه با وکالتنامه

در صورتی که شما به شخصی وکالت بلاعزل در فروش و نقل و انتقال داده باشید، نمی توانید نسبت به معامله صورت گرفته از جانب ایشان اعتراض نمایید. مگر اینکه بتوانید عدم رعایت مصلحت از جانب وی را به اثبات برسانید. اگر شما ملك را به وكيل نفروخته باشيد، می توانید مبلغ فروش ملک را از وکیل مطالبه و دریافت کنید. همچنین این عمل وکیل متخصص دعاوی ملکی ممكن است، مصداق خیانت در امانت باشد و قابل شکایت در دادگاه خواهد بود. بهتر است، از قبل از طرح شکایت، اظهار نامه ای به شخص وکیل متخصص دعاوی ملکی فرستاده و از او پرداخت وجه را مطالبه کنید.

پ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *